Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

New Media and Cultural Mediatisation: Case Study

Tytuł:
New Media and Cultural Mediatisation: Case Study
Autorzy:
Snoussi Thouraya
Tematy:
Mediatisation
Culture
New Media
Family
Case study
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
New technologies of information and communication content spread via the Internet are enhancing globalized interpersonal interaction and reshaping social relations. Many Arab E-media appeared to advocate to Arab and Muslim societies features, in order to preserve their stereotypical image and prohibit local identity extinction. The case study of an Arab E-Magazine led to a generalized content including spiritual messages and features, some of them were specific to the Arab and Muslims but a great number were universal. The Happy Arabic Family concept treated by the E-Magazine seemed to be inspired by global morals and ethics. Sticking with universal morals and virtues seemed to be the way to preserve local identity in a multicultural space. Besides, a limited audience interest was noted leading to reducing the efficiency of the E-Magazine and driving the researcher to ask the question about the identity of the ideal „communication bowl“ for Family Media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies