Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Hermann Cohen i Ernst Cassirer w relacji mistrz–uczeń

Tytuł:
Hermann Cohen i Ernst Cassirer w relacji mistrz–uczeń
Hermann Cohen and Ernst Cassirer in the Master–Disciple Relationship of Authority
Autorzy:
Tomasz Kubalica
Tematy:
Hermann Cohen
Ernst Cassirer
Leonard Nelson
authority
master–disciple
critical method
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the paper is to analyze the relationship between the authority of the master and the disciple occurring between the two main representatives of the Neo-Kantianism of the Marburg School, Hermann Cohen and Ernst Cassirer. The analysis is based on the pragmatic-logical model of authority developed by Jozef M. Bocheński within the framework of his logic of authority in application to research on the basic relations taking place in the history of philosophy. The purpose of the analysis is to verify the hypothesis of the existence of the master– disciple authority relationship between the mentioned representatives of the school and to explain its logical consequences of the basis of historical-philosophical research of this particular philosophical formation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies