Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kumulacja najniższych cen... i Wielka kumulacja promocji... – czyli o ekspansywności języka kultury konsumpcyjnej na przykładzie reklam

Tytuł:
Kumulacja najniższych cen... i Wielka kumulacja promocji... – czyli o ekspansywności języka kultury konsumpcyjnej na przykładzie reklam
Accumulation of the Lowest Prices... and Great Accumulation of Promotions... – about the expansiveness of the consumer culture language on the basis of advertisements
Autorzy:
Łuc Izabela
Tematy:
kultura konsumpcyjna
modne słowa
język promocji
reklama
consumer culture
fashionable words
the language of promotion
advertisement
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper includes a pragmalinguistic and partially cognitive analysis of advertising texts presenting the phenomenon of expansiveness of the consumer culture language. The aforementioned expansiveness expresses itself not only in the selection of specific means of communication but also in the frequency of applications thereof. The aim of the paper was to classify mechanisms and ways of constructing persuasive messages containing lexemes which are typical for the consumer culture and form communication space for the new lexis such as: price, occasion, promotion, sales and their derivatives. Intentionally used linguistic formulas present the role of post-modernity in the process of shaping a person’s attitude towards reality, world of values and the value of language.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies