Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pozycja ucznia w grupie rówieśniczej

Tytuł:
Pozycja ucznia w grupie rówieśniczej
Student’s position in peer group
Autorzy:
Paszkiewicz Aneta
Tematy:
peer group
social prestige
relations between-peers
sociometric methods
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
For the child peer group is a place where it acquires a number of desirable social skills and significantly affects the progress of the socialization process of young people. Peer group plays an important role for school-age children because during this period there is a need of isolation from adults and the need to be among people in the same age and similar interests or tastes. Peer groups are ruled by certain laws – the children are divided into popular and unpopular, distinguish leaders and their followers. In the case of rejected children, we have to deal with some negative consequences, such as social isolation, feelings of social incompetence, and even neurosis or criminal behavior. Such situations can certainly be seen in the classroom. Failures experienced in dealing with peers can negatively affect the formation of the student’s self-image. Hence, one of the most important tasks of the school will be appropriate managing and shaping the student’s self-image. It will be based on self-discovery, identifying gaps and defects in such a way that student is able to overcome them.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies