Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Can I just observe: Reflection on the role of the researcher in ethnography with young children

Tytuł:
Can I just observe: Reflection on the role of the researcher in ethnography with young children
Autorzy:
Fengling Tang
Data publikacji:
2013
Tematy:
research with young children
participant observation
ethical dilemmas
engagement of self
subjectivity
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper analyses the complexity of the researcher’s role in ethnographic research with young children. As an inexperienced researcher, the author constantly felt the pressure from the intense emphasis on objectivity in early childhood research. This paper attempts to show that the engagement of self, including emotional engagement, moral involvement, and professional responsibilities in the process of research is far outside the objectivity arena. In relation to observations of young children, ethical conflicts and moral dilemmas continue to remain, and the researcher’s emotionality is strongly involved. While arguing the inappropriateness of objectivity in early childhood research, the paper reveals why the researcher had to conform to the conventional objectivity debate.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies