Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SELECTING AN E-(TEXT)BOOK: EVALUATION CRITERIA

Tytuł:
SELECTING AN E-(TEXT)BOOK: EVALUATION CRITERIA
Autorzy:
Mariusz Marczak
Tematy:
digital coursebooks
interactive materials
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper aims to propose a repository of pre-use evaluation criteria for language teachers who wish to introduce e-books or e-textbooks to their own teaching practices. By selectively using a set of such criteria, they will be able to evaluate to what extent a given e-book/e-textbook lends itself to utilisation within their own teaching context. The paper briefly reviews the potential advantages of technology-enhanced language teaching. Then, it presents a range of manners in which e-books have been defined, outlines their most essential features, and demonstrates exemplary classifications of e-book types. The evaluation criteria proposed are informed by an analysis of three independent studies into the guidelines for e-book and e-textbook design, as well as the types and features of e-books presented within the paper. The outcome is a list of evaluation criteria pertaining to three aspects of an e-book: (i) layout and design; (ii) content and functionalities; and (iii) the reading device, file format and distribution.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies