Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Psycholog biznesu w percepcji menedżerów średniego szczebla

Tytuł:
Psycholog biznesu w percepcji menedżerów średniego szczebla
Business psychologist in the perception of middle managers
Autorzy:
Chwedorczuk Diana
Góralska Katarzyna
Michalska Patrycja
Tematy:
psycholog
psychologia biznesu
percepcja zawodu
menedżer
psychologist
business psychology
the perception of the profession
manager
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie, w jaki sposób psychologowie współpracujący ze środowiskiem biznesowym są spostrzegani przez menedżerów średniego szczebla. Na podstawie wyników badań własnych przedstawiony zostanie przeciętny obraz psychologa biznesu, a także obraz idealny, oparty na charakterystykach najbardziej pożądanych zdaniem kadry zarządzającej. Wyniki badań pozwolą na ustalenie, jakie cechy powinni posiadać psychologowie współpracujący ze środowiskiem biznesowym. Narzędzie badawcze stanowił kwestionariusz ankiety, zwierający pytania w formie dyferencjału semantycznego i rangowania. Badania rozpoczęły się pilotażem (N = 17), który wykazał m.in., iż zdaniem menedżerów, najbardziej pożądanymi cechami psychologa biznesu są odpowiedzialność oraz empatia. Badanie właściwe objęło 43 menedżerów, pracujących na terenie kilku polskich województw. Sądzimy, iż wyniki badania pozwolą środowisku akademickiemu zaktualizować wiedzę na temat obecnych oczekiwań przedsiębiorców wobec psychologów.

The aim of this article is to present the way of cooperation between psychologists and people working in business. The article explains how mid-level managers perceive them. The results of our research will show two types of psychologist working in business – ordinary one and ideal one. Second of type is considered as perfect image of a business psychologist which is the most coveted by managers. The outcome will let to describe main features which are the most required from psychologist in this specific sector of business. The research tool was a questionnaire containing two types of questions: semantic differential and ranking. First part of research shows that in accordance to managers, the most desirable features are responsibility and empathy. The actual examination included 43 managers working in several Polish provinces. We reckon that the results of the academic research will update the knowledge about the current expectations of entrepreneurs for psychologists.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies