Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Światło jest życiem…” Jak nadać obrazowi duszę – analiza środków operatorskich (wybrane przykłady)

Tytuł:
„Światło jest życiem…” Jak nadać obrazowi duszę – analiza środków operatorskich (wybrane przykłady)
„Light is Life...” How to Give a Soul to the Image – the Analysis of the Camerawork Means (selected examples)
Autorzy:
Wojciech Gruszczyński
Tematy:
camerawork means
light in the film
composition in the film
colour in the film
Danny Cohen
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
According to the author of the article, the camerawork means in the film are determined by cultural representations rather than − as it might seem − by realistic requirements of the presented scenes. The draft includes a di- scussion on the light, the use of colour and the composition of the frame in the film, as well as examines the principles that guide the cameramen to get the viewer to react in the way most suitable to the conception of the scene assumed in the screenplay. The analysis is based on four films, with Danny Cohen as director of photography: The Kingʼs Speech (2010), Glorious 39 (1939), The Boat That Rocked (2009), This is England (2006).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies