Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The usability and technology acceptance of immersive virtual reality simulation for critical infrastructure workers

Tytuł:
The usability and technology acceptance of immersive virtual reality simulation for critical infrastructure workers
Wyniki badań użyteczności rzeczywistości wirtualnej do szkoleń kadry infrastruktury krytycznej
Autorzy:
Grabowski Andrzej
Data publikacji:
2024-09-30
Tematy:
immersive virtual reality,
training simulation,
game‐based learning,
critical infrastructure,
immersyjna rzeczywistość wirtualna,
symulacja szkoleniowa,
uczenie się poprzez gry,
infrastruktura krytyczna,
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
One of the main applications of Virtual Reality (VR) in critical infrastructure is training. Training is crucial for ensuring the safety, security, and efficiency of critical infrastructure systems and their employees. VR can also be used to train critical infrastructure personnel responsible for ensuring CI business continuity and disaster recovery. However, there is little research on how such an immersive virtual simulation can affect critical infrastructure staff especially in terms of usability and acceptance of the technology, as this is very important for practical implementation. For this reason, the research was carried out with 20 experts active in various critical infrastructure facilities. In addition to the usability and technology acceptance, the level of simulator sickness, the realism of the simulation, the workload and stress caused by the training tool, as well as an overall assessment of the training quality were examined. The very high score for the indicators of intention to use, perceived usefulness, and engagement (around 90% of the maximum value) is particularly important. This indicates that the vast majority of end users should be willing to use the VR training simulations developed.

Jednym z głównych zastosowań wirtualnej rzeczywistości (VR) w infrastrukturze krytycznej są szkolenia. Szkolenia mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa, ochrony i wydajności systemów infrastruktury krytycznej i ich pracowników. VR można także wykorzystać do szkolenia kadr infrastruktury krytycznej odpowiedzialnych za zapewnienie ciągłości jej działania i przywrócenie efektywności po awarii. Niewiele jest jednak badań na to, jak taka wciągająca wirtualna symulacja może wpływać na pracowników infrastruktury krytycznej zwłaszcza pod kątem użyteczności i akceptacji technologii, bo to bardzo ważne z punktu widzenia praktycznego wdrożenia. Z tego powodu badania przeprowadzono z udziałem 20 ekspertów aktywnych zawodowo w zakresie różnych obiektów infrastruktury krytycznej. Oprócz użyteczności i akceptacji technologii sprawdzono poziom choroby symulatorowej, realizm symulacji, obciążenie i stres powodowany przez narzędzie szkoleniowe, a także ogólną ocenę jakości szkolenia. Szczególnie istotny jest bardzo wysoki wynik wskaźników zamiaru użycia, postrzeganej przydatności i zaangażowania (ok. 90% wartości maksymalnej). Oznacza to, że zdecydowana większość użytkowników końcowych powinna być chętna do korzystania z opracowanych symulacji szkoleniowych VR.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies