Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

“Harmony and Dissonance”: The Musical Perspective on Posthumanity

Tytuł:
“Harmony and Dissonance”: The Musical Perspective on Posthumanity
Autorzy:
Bugajska Anna
Data publikacji:
2019-10-31
Tematy:
music
dystopia
posthuman
phenomenology
body
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper explores the role of music as a communicative tool between the human and the posthuman. It utilizes the theories of embodiment and performativity of Karen Barad and Deniz Peters, as well as the perspectives of Continental Realism and contemporary phenomenology (Serres, Merleau-Ponty, Harman, and Morton). The examples are drawn from a range of pieces of speculative fiction: dystopia, biopunk and science-fiction. It is shown that the authors bring to attention the enharmonic quality of the relationship between the ALife and its creators and advocate eupsychian coexistence between these, portraying posthumanity as musica ficta: the sounds without notation that, although not recognized by musica recta (“true music”), make the invisible part of reality outside of currently described systems.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies