Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

E-SHOPS AS A CONDITION FOR THE EVOLUTION OF THE TRADE

Tytuł:
E-SHOPS AS A CONDITION FOR THE EVOLUTION OF THE TRADE
E-SKLEPY JAKO PRZESŁANKA EWOLUCJI SEKTORA HANDLU
Autorzy:
Wiesław Ciechomski
Tematy:
distribution
e-shops
e-trade
e-commerce
e-logistics
dystrybucja
e-sklepy
e-handel
e-logistyka
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Background: The paper discusses the dynamic development of a new form of sales, which is e-commerce. There are following sources of competitive advantages of a company: sales technology, methods of services and the logistics of goods. Methods: The results of questionnaire researches conducted in 2012 based on the sample of 607 e-shops were used to present the development of the e-commerce in Poland in last years. Results and conclusions: The e-commerce does not develop in Poland at present in a previous rate. The slower rate of the growth of the number of newly opened e-shops is the result of the economic crisis, weaker absorption capacity of the market and growing competition among e-retailers. The processes, which occur in the trade sector, are of evolutionary nature and are the results of adaptation activities to the turbulent market environment.

Wstęp: W artykule podjęto zagadnienie dynamicznego rozwoju nowej formy sprzedaży, jaką jest handel internetowy. Do potencjalnych źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlowych należą: technologia sprzedaży, metody obsługi klientów oraz logistyka towarów stanowiących przedmiot obrotu. Metody: Dla przedstawienia rozwoju sprzedaży internetowej w Polsce w ostatnich latach wykorzystano wybrane wyniki obszernych badań ankietowych zrealizowanych w 2012 roku na próbie 607 e-sklepów. Wyniki i wnioski: E-handel nie rozwija się obecnie w Polsce we wcześniejszym tempie. Wolniejsza dynamika przyrostu liczby nowo otwieranych e-sklepów jest pochodną kryzysu gospodarczego, słabszej chłonności rynku i zaostrzającej się rywalizacji pomiędzy e-detalistami. Procesy dokonujące się w handlu detalicznym i hurtowym mają charakter ewolucyjny i są rezultatem działań przystosowawczych przedsiębiorstw handlowych do turbulentnego otoczenia rynkowego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies