Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tropy fenomenologii Husserla w „pedagogice drugiego stopnia” rozumianej jako hermeneutyka pedagogiki paradygmatycznej. Dwie racjonalności Roberta Kwaśnicy czytane w perspektywie Medytacji kartezjańskich Edmunda Husserla

Tytuł:
Tropy fenomenologii Husserla w „pedagogice drugiego stopnia” rozumianej jako hermeneutyka pedagogiki paradygmatycznej. Dwie racjonalności Roberta Kwaśnicy czytane w perspektywie Medytacji kartezjańskich Edmunda Husserla
Husserl’s phenomenology tropes in second degree pedagogy understood as a hermeneutic paradigm pedagogy. “Two rationalities” by Robert Kwaśnica read in the perspective of “Cartesian Meditations” by Edmund Husserl
Autorzy:
Ryk Andrzej
Tematy:
philosophy
pedagogy
phenomenology
hermeneutics
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the possibility of building a second-degree pedagogy based on the phenomenological-hermeneutic thinking. The main problems analysed are: the hermeneutic paradigm of pedagogy, cognition, cognitive conditions of knowledge and the identities of philosophy and pedagogy. The phenomenology of Edmund Husserl revealed new possibilities and gave creative impulses for philosophy and other disciplines, including education, showing their interaction relationships and the need for reformulation of their identities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies