Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Doświadczenia relacyjne w szkolnictwie wyższym i ich wpływ na wizerunek uczelni oraz lojalność studentów

Tytuł:
Doświadczenia relacyjne w szkolnictwie wyższym i ich wpływ na wizerunek uczelni oraz lojalność studentów
Relational Experience in Higher Education and Its Impact on the University’s Image and Students’ Loyalty
Реляционный опыт в высшем образовании и его влияние на имидж вуза и лояльность студентов
Autorzy:
Katarzyna Dziewanowska
Tematy:
doświadczenie
wartość
relacja
lojalność
wizerunek
uczelnia
experience
value
relation
loyalty
image
university
опыт
ценность
отношение
лояльность
имидж
вуз
Język:
polski
angielski
rosyjski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel artykułu: przeprowadzenie analizy doświadczeń relacyjnych na uczelni oraz określenie ich wpływu na lojalność studentów i wizerunek uczelni. Rodzaj wykorzystanej metodologii badawczej/podejścia badawczego: badanie ilościowe (ankieta). Główne wyniki badań/analiz: wyniki przeprowadzonego badania pozwalają na identyfikację czterech wymiarów doświadczeń relacyjnych, które stają się udziałem studentów oraz potwierdzają pozytywną korelację doświadczeń relacyjnych z lojalnością studentów i postrzeganym wizerunkiem uczelni. Ponadto, poziom lojalności i percepcja wizerunku uczelni zależą od wybranych charakterystyk populacji (np. rok studiów). Implikacje praktyczne: wiedza na temat specyfiki i konsekwencji doświadczeń relacyjnych może stanowić istotne źródło przewagi konkurencyjnej uczelni, a także wpływać na jej zdolność do pozyskiwania i utrzymywania klientów (studentów). Implikacje społeczne: edukacja na poziomie wyższym pełni ważną rolę w rozwoju społeczeństwa i gospodarki. Zrozumienie specyfiki doznań w szkolnictwie wyższym może przyczynić się do jej lepszego funkcjonowania i wpływania na dobrobyt społeczny. Kategoria artykułu: badawczy.

Purpose of the article: the article aims to analyse students’ relational experience at the university and to determine their impact on students’ loyalty and the image of the university. Research of methodology/research approach: quantitative study (survey). Key findings/analysis: the results of the study allow for identification of four dimensions of students’ relational experience and confirm the positive correlation between experiential dimensions, students’ loyalty, and perception of the university’s image. Also, the level of loyalty and perception of the university’s image depend on population characteristics (e.g. year of study). Practical implications: knowledge about the dimensions and consequences of relational experience can be a significant source of competitive advantage for higher education institutions and can affect their ability to attract and retain customers (students). Social implications: higher education plays an important role in the social and economic development of a country. Understanding of the specifics of experience in education can contribute to its better functioning, consequently influencing social welfare.

Цель статьи: провести анализ реляционного опыта в вузе и определить его влияние на лояльность студентов и имидж вуза. Вид использованной исследовательской методологии/исследовательского подхода: количественное обследование (опрос). Основные результаты исследований/анализов: результаты проведенного обследования позволяют выявить четыре измерения реляционного опыта, который становится участью студентов и подтверждает положительную корреляцию реляционного опыта с лояльностью студентов и восприятием ими- джа вуза. Кроме того, уровень лояльности и восприятие имиджа вуза зависят от избранных характеристик популяции (напр. курс обучения). Практические импликации: знания насчет специфики и последствий реляционного опыта могут собой представлять существенный источник конкурентного преимущества вуза, а также влиять на его способность привлекать и удерживать клиентов (студентов). Социальные импликации: обучение на уровне вуза играет важную роль в развитии общества и экономики. Понятие специфики ощущений в высшем образовании может способствовать ее лучшему функционированию и влиянию на социальное благосостояние. Категория статьи: исследовательская.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies