Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Comparative Study of Attitudes towards Entrepreneurship between Polish and British Students

Tytuł:
A Comparative Study of Attitudes towards Entrepreneurship between Polish and British Students
Autorzy:
Michał Chmielecki
Robert Seliga
Data publikacji:
2015-02-01
Tematy:
culture
entrepreneurship
attitudes
approaches
survey
analyses
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Background Entrepreneurship continues to gain momentum as a significant and relevant field of research. Policy makers in the rush to stimulate entrepreneurship in various countries, often rely on the success stories and prescriptions documented in the entrepreneurship literature in which most studies are set in the United States. Research aims The article present exploratory study addresses the subject of cross-cultural differences in attitudes towards entrepreneurship by focusing attention on two particular types of cultures of entrepreneurship British and Polish. Method The quantitative research (survey) was conducted in May 2014 among 153 Polish and 94 British graduate and postgraduate management students. Key findings The findings have some distinctive implications for government, policy makers and educators through determining the attitudes towards entrepreneurship among students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies