Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Self Service Technologies: A Cause of Unemployment

Tytuł:
Self Service Technologies: A Cause of Unemployment
Autorzy:
Cathy-Austin Otekhile
Milan Zeleny
Data publikacji:
2016-06-01
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The self-service technologies (SSTs) are fast changing the conventional way of transacting business by business organisations. The rapid innovation of self-service technologies and its adoption and usages in all facets of human systems is acclaimed to be fast rendering low skilled workers jobless. The major sectors of the economy in advanced economies have reached their peaks and can no longer provide new employment due to an increase in the productivity growth rate as a result of technology advances. These SSTs have in no small measure brought about an increase in productivity growth rate, cost reduction and anincrease in the speed of service delivery to customers. This paper examines if self-service technologies truly are the cause of persistent unemployment through a study of the long term metamorphosis of the major economic sectors in advanced economies. This study revealed that the SSTs presents both risks and opportunities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies