Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Diverse complexities, complex diversities: Resisting ‘normal science’ in pedagogical and research methodologies. A perspective from Aotearoa (New Zealand)

Tytuł:
Diverse complexities, complex diversities: Resisting ‘normal science’ in pedagogical and research methodologies. A perspective from Aotearoa (New Zealand)
Autorzy:
Jenny Ritchie
Data publikacji:
2016-06-01
Tematy:
superdiversity
New Zealand
schoolification
pedagogical resistance
spiritual wellbeing
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper offers an overview of complexities of the contexts for education in Aotearoa, which include the need to recognise and include Māori (Indigenous) perspectives, but also to extend this inclusion to the context of increasing ethnic diversity. These complexities include the situation of worsening disparities between rich and poor which disproportionately position Māori and those from Pacific Island backgrounds in situations of poverty. It then offers a brief critique of government policies before providing some examples of models that resist ‘normal science’ categorisations. These include: the Māori values underpinning the effective teachers’ profile of the Kotahitanga project and of the Māori assessment model for early childhood education; the dispositions identified in a Samoan model for assessing young children’s learning; and the approach developed for assessing Māori children’s literacy and numeracy within schools where Māori language is the medium of instruction. These models all position learning within culturally relevant frames that are grounded in non-Western onto-epistemologies which include spiritual, cultural, and collective aspirations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies