Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

To Face or Not To Face the Audience: Performing Styles

Tytuł:
To Face or Not To Face the Audience: Performing Styles
Autorzy:
Georges Banu
Data publikacji:
2014-03-01
Tematy:
Theatre
Performing
Frontality
Back
Actor
Auditorium
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper proposes a series of theoretical considerations on the performing styles used in contemporary theatre, according to the relationship the actor establishes with the audience. If Diderot was the first to question frontal relationship, and asked the performer to ignore the spectator, this programme will only be accomplished one hundred years later, with the emergence of the director. Later on, theoreticians such as Meyerhold, Vakhtangov or Copeau will ask for a partial return to performing facing the audience, as a sign of the return to the theatrical tradition dominated by the exigencies of the stage and not by those of the truth. With Piscator and Brecht theatre rediscovered frontality, as a sign of the wish to engage the auditorium as an active partner of dialogue. The author discusses several avatars that this new frontality acquires in presentday theatre.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies