Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Limitations in reasoning about false beliefs in adults: the effect of priming or the curse of knowledge?

Tytuł:
Limitations in reasoning about false beliefs in adults: the effect of priming or the curse of knowledge?
Autorzy:
Agnieszka Dębska
Krystyna Komorowska
Data publikacji:
2013-12-01
Tematy:
curse of knowledge
mental contamination
theory of mind
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Birch & Bloom (2007) suggest that adults’ reasoning about other people’s mental states is influenced by their privileged knowledge about reality. When asked where a person described in a story would search for a missing object, participants tend to judge with higher probability that the person would search in a particular box when they know that the object is indeed in that box. However, the results of that experiment could be an effect of unintended priming in the experimental materials. The increased attention towards the box might be caused by reading about it in the task instructions. In a new version of the experiment, we controlled for this factor by priming different locations in the instructions. The results show that it is unlikely that priming is the source of Birch and Bloom’s observations: only knowledge about reality changed the participants’ strategies in reasoning about the actions of others.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies