Tytuł pozycji:
Wizerunek e-zinu „Parallax” – charakterystyka, identyfikacja, budowanie marki
- Tytuł:
-
Wizerunek e-zinu „Parallax” – charakterystyka, identyfikacja, budowanie marki
„Parallax” e-zin image – characteristic, identification and brand building
- Autorzy:
-
Wich-Szymczak, Urszula
- Współwytwórcy:
-
Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej; Łódź, 90-236, ul. Pomorska 171/173
Urszula Wich-Szymczak – jej zainteresowania badawcze oscylują w kręgu teorii komunikacji literackiej i społecznej oraz dziennikarstwa internetowego, a także w kręgu literatury staropolskiej i oświeceniowej. Autorka opracowań: Poeta ludens. Problemy komunikacji literackiej i społecznej XIV–XVIII wieku (Kraków 2011); E-zines – genological aspects of development (on Polish market). Reconnaissance Research, “Journal of International Scientific Publications: Media & Mass Communication”, Vol. 2, Bułgaria 2013; News agencyjny – cechy genologiczne, zasady redagowania. Z agencji prasowej do Internetu, [w:] Dziennikarstwo internetowe – teoria i praktyka, red. G. Habrajska, J. Mikosz, Łódź 2010
uwich@vp.pl
- Data publikacji:
-
2015-05-20T07:20:16Z
- Wydawca:
-
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Tematy:
-
internet
hypertext
e-zine
image
logo
typography
- Dostawca treści:
-
CEJSH
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses image development in “Parallax” (an internet magazine devoted to computer games), with a special focus on aspects of visual identification. The article presents the characteristics of “Parallax”, the stages of building its image, and the building of the brand, with special attention paid to issues such as the design of name, logo, typography, and the selection of the appropriate color. The aim of the study is to demonstrate how conscious image building affects perceptions of the e-zine. Thanks to developments in interactivity, the mass media communication model is changing. The engagement of the sender and receiver provides clues for the proper functioning of this new-born journalism type, which is a key contributor that is rapidly gaining importance in relation to traditional media types. The author reveals plans to increase the contribution of graphic, visual aspects in internet media models when comparing them to “paper” media, which often seems to be underestimated by publishers and explains its importance for identity creation in internet media.