Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Natura jako element nominacyjny w kreacji nazw miejskich lokali gastronomicznych

Tytuł:
Natura jako element nominacyjny w kreacji nazw miejskich lokali gastronomicznych
Nature as a nomination element in the creation of the urban gastronomic premises’ names
Autorzy:
Rudnicka-Fira Elżbieta
Tematy:
lokale gastronomiczne
kreacja
nominacja
chrematonimy
nazwy
region
przestrzeń miejska
świat przyrody
natura
wartości
konotacje
asocjacje
reklama
gastronomic premises
creation
nomination
chrematonima
names
space urban
world of nature
nature
values
connotations
associations
advertising
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article attempts to examine the nomination of urban gastronomic establishments that use nature in its creations, a broadly understood nature that is an inseparable part of urban space. In creating the names of studied service objects, elements of the natural world were used, coming from very different areas (including fauna, f lora, geology, geography, meteorology, astronomy, hydrology, etc.). These names evoke different associations, contain usually a certain persuasion acting on the emotions and will of the recipient, thus obtaining marketing value. Material from two geographically and economically diverse regions of Poland (Silesia and the south-eastern borderland) was analyzed. It has few features that refer to the region.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies