Tytuł pozycji:
Ukrainian Language in Polish Public Space
Autor omawia przykłady użycia języka ukraińskiego w polskiej przestrzeni publicznej. Ukraińcy są największą grupą imigrantów w Polsce, jej wielkość jest szacowana na 2 miliony osób. Większość z nich posługuje się językiem polskim na poziomie podstawowym. Ta sytuacja spowodowała, że w polskiej przestrzeni publicznej pojawiły się ukraińskojęzyczne reklamy banków, operatorów telefonii komórkowej, kin, różnych usług, również informacje o pandemii COVID-19 itd. Mimo że formalnie język ukraiński pozostaje wyłącznie językiem mniejszości narodowej, jego użycie wskazuje na rosnące zapotrzebowanie na ukraińskojęzyczną reklamę w różnych sferach życia.
The article deals with examples of the use of Ukrainian in Polish public space. Ukrainians are the largest immigrant group in Poland, with an estimated 2 million people. Most of them speak Polish at an elementary level. This situation has led to the appearance in Polish public space of Ukrainian-language advertising of banks, mobile operators, cinemas, various services, information about the COVID-19 pandemic, and so on. Although formally the Ukrainian language remains exclusively the language of a national minority, its use indicates an increasing need for Ukrainian-language advertising in various environments.