Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Autorytet nauczyciela-wychowawcy szansą na przezwyciężanie agresji i przemocy w szkole

Tytuł:
Autorytet nauczyciela-wychowawcy szansą na przezwyciężanie agresji i przemocy w szkole
The Authority of a Teacher-Educator as a Chance to Overcome Aggression and Violence at School
Autorzy:
Helena Słotwińska
Data publikacji:
2022-06-30
Tematy:
autorytet
nauczyciel
wychowawca
kompetencje
szkoła
agresja
przemoc
authority
teacher
educator
competences
school
aggression
violence
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article discusses the most important issues contained in its title. It consists of six points. At the beginning, the concept of authority was discussed in detail, followed by its role and importance in teaching and upbringing. The third and fourth points show the concept and types of aggression and violence as well as manifestations of aggressive behavior. Each teacher, having a thorough knowledge of the subject of his specialization, must educate himself in this field, but also in related fields. The intellectual attitude of the teacher should be characterized by moderation, caution, prudence and restraint in passing judgments. The personality and professional competences of a teacher - educator are another issue presented in the article. The final part of the article is devoted to the relationship between the teacher and the student, which makes it easier to overcome educational difficulties.

W artykule omówiono najważniejsze zagadnienia, które zawarte są w jego tytule. Składa się on z sześciu punktów. Na początku szczegółowo zostało omówione pojęcie autorytetu, a następnie jego rola i znaczenie w nauczaniu i wychowaniu. Punkt trzeci i czwarty ukazuje pojęcie oraz rodzaje agresji i przemocy a także przejawy zachowań agresywnych. Każdy nauczyciel, mając gruntownie opanowany przedmiot swej specjalności, musi kształcić się w tej dziedzinie ale również w dziedzinach pokrewnych. Postawa intelektualna nauczyciela, powinna charakteryzować się umiarem, ostrożnością, rozwagą i powściągliwością w wydawaniu sądów. Kompetencje osobowościowe i zawodowe nauczyciela-wychowawcy, to kolejne zagadnienie przedstawione w artykule. Część końcowa artykułu poświęcona została relacjom pomiędzy Mistrzem i uczniem, które ułatwiają przezwyciężanie trudności wychowawczych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies