Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uwarunkowania zachowań nabywczych e-konsumenta w wielowymiarowej rzeczywistości

Tytuł:
Uwarunkowania zachowań nabywczych e-konsumenta w wielowymiarowej rzeczywistości
Determinants of purchasing behaviour of the e-consumer in a multidimensional reality
Autorzy:
Katarzyna Kolasińska-Morawska
Data publikacji:
2015-06-29
Tematy:
klient
e-konsument
Internet
handel
proces zakupowy
środowisko gospodarcze
customer
e-customer
retail
purchasing process
economic environment
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Today's customer - e-consumer functions in a multi-dimensional world where the real reality is intertwined with the virtual area of operation. Maintaining good relations between the company and its customers is dependent on the extent to which both parties know each other. Operating in a particular environment makes human beings continually interact with it. The paper presents the results of their research on the characteristics of the profile and behaviour of the e-customer. The presented research relates to conditions that stimulate the process of purchasing goods of daily use on the Internet on the example of the Polish market. The material can be a helpful recommendation tool for retailers that use or intend to use online channels in the future. Understanding the determinants influencing the buying behaviour of e-customers operating in a multi-dimensional reality can be a significant help in communication processes and transactional and social relationships among market participants. Especially it is important for companies to know the conditions that affect the behaviour of new e-customers.

Współczesny klient – e-konsument funkcjonuje w wielowymiarowym świecie, gdzie realna rzeczywistość przeplata się z wirtualnym obszarem funkcjonowania. Utrzymanie prawidłowych relacji między przedsiębiorstwem a jego klientami jest uzależnione od tego, w jakim stopniu obie strony znają siebie nawzajem. Dla przedsiębiorstw ważne jest zwłaszcza poznanie uwarunkowań, które wpływają na zachowania nowego klienta – e-konsumenta. Funkcjonujące w określonym środowisku jednostki ludzkie nieustanie wchodzą z nim w interakcje. W artykule dokonano prezentacji wyników badań własnych, przedstawienia charakterystyki profilu oraz zachowań klienta e-konsumenta. Prezentowany materiał badawczy odnosi się do uwarunkowań stymulujących proces zakupów dóbr codziennego użytku w Internecie na przykładzie Polski. Materiał niniejszy może stanowić pomocne narzędzie rekomendacji dla podmiotów handlu detalicznego, które wykorzystują bądź w przyszłości zamierzają wykorzystywać kanał online. Poznanie uwarunkowań wpływających na zachowania nabywcze klientów e-konsumentów funkcjonujących w wielowymiarowej rzeczywistości może stanowić istotną pomoc w procesach relacji komunikacyjno-transakcyjno-społecznych pomiędzy uczestnikami gry rynkowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies