Tytuł pozycji:
How and Where Did Students Learn Music in the Late Middle Ages and Renaissance?
Muzykolodzy tradycyjnie skupiają się na dojrzałych muzykach pracujących w takich ośrodkach muzycznych jak dwory i katedry. Jednak archiwa zawierają również wiele informacji o muzyce w miejscach, które pod względem geograficznym lub administracyjnym były mniej centralne. Z miejsc takich pochodzą często cenne informacje na temat edukacji muzycznej. Rozdziały w recenzowanej tutaj książce przedstawiają studia przypadków dotyczące nauczania muzyki od późnego średniowiecza do wczesnej nowożytności. Wiele z nich koncentruje się na mieście i prowincji Padwa, podczas gdy inne przedstawiają edukację muzyczną na niemieckich uniwersytetach, w paryskich szkołach parafialnych i francuskich akademiach jeździeckich.
Musicologists have traditionally focused on mature musicians working in musical centres such as courts and cathedrals. However, archives also contain much information about music in places that were geographically or administratively less central. Such places often render valuable information about musical education. The chapters in the book reviewed here present case-studies in musical education from the late Middle Ages until the early modern period. Many focus on the city and province of Padua, while others examine music education in German universities, Parisian parish schools, and French riding academies.