Tytuł pozycji:
Analiza marketingu mix produktów niskoalkoholowych według kryterium zrównoważonego rozwoju
Celem badania była identyfikacja działań jakie podejmują przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego funkcjonujące na rynku napojów niskoalkoholowych w obszarze zrównoważonego marketingu mix tj. poszczególnych jego elementów nazywanych 4P. W związku z powyższym sformułowano szczegółowe pytania badawcze na które poszukiwano odpowiedzi poprzez badanie kwestionariuszowe przeprowadzone na terenie województwa śląskiego (badanie miało charakter pełny, natomiast dobór obszaru badawczego, ze względu na ograniczone możliwości, miał charakter celowy):
- W jaki sposób i za pomocą jakich środków realizowane są procesy dystrybucji i magazynowania napojów niskoalkoholowych?
- Czy ceny napojów niskoalkoholowych uwzględniają koszty środowiskowe i społeczne poniesione w wyniku produkcji, sprzedaży i konsumpcji?
- Czy i jakie działania podejmowane w sferze produkcyjnej wpływają na tworzenie zrównoważonych produktów niskoalkoholowych?
- Czy środki przekazu, formy przekazu i treści komunikatów wykorzystywane w procesach komunikacji z uczestnikami rynku napojów niskoalkoholowych mają zrównoważony charakter?