Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Questions and corresponding answers used in the assessment of Polish educational language policy and law

Tytuł:
Questions and corresponding answers used in the assessment of Polish educational language policy and law
Autorzy:
Klinytskyi, Illia
Współwytwórcy:
Klinytskyi, Illia
Data publikacji:
2025-03-12
Wydawca:
RepOD
Tematy:
Law
Social Sciences
language rights
linguistic rights
beneficiaries of international protection rights
Dostawca treści:
Repozytorium Otwartych Danych
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie

This dataset includes:

  1. A set of questions for evaluating educational language policy (file: questions_for_evaluating_the_educational_language_policy.ods).
  2. Questions and corresponding answers used in the assessment of Polish educational language policy and law.

The questions are designed based on Richard Ruíz's classification of the role of language in society, which distinguishes three orientations: language-as-right, language-as-resource, and language-as-problem.

The presented questionnaire and assessment outcomes are discussed in detail in the article: "Educational language policy for refugee-background students in the spotlight: Cross-links between Polish law and EU law" (DOI: 10.1558/jmtp.25950).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies