Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Asertywność czy wychowanie uczuć?

Tytuł:
Asertywność czy wychowanie uczuć?
Assertiveness or Formation of Feelings?
Autorzy:
Kiereś, Barbara
Data publikacji:
1999
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Źródło:
Roczniki Nauk Społecznych; 1999, 27, 2; 97-104
0137-4176
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The ideology of ass ertiveness is in fashion today. According to this ideology, the uncritical self-expression is a “recipe” for man's mental well-being. This ideology, however, does not agree with natural experience and the tradition of European culture. The classical conception of man (by Aristotle, St. Thomas Aquinas) in which many is the subject of his own actions says that man can, and is obliged to, control his own feelings. Man is morally responsible for his formation. Passive submission to feelings degrade man as man and makes it that he does not actualize fully his personal potentialities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies