Tytuł pozycji:
Analiza funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego podczas trwania remontu mostu im. Józefa Piłsudskiego w Nowym Sączu
Inwestycje drogowe, zwłaszcza te związane z przebudową
sieci ulic, stwarzają utrudnienia zarówno dla mieszkańców, jak i organizatorów
publicznego transportu zbiorowego. Problem dotyczy nie tylko
dróg o charakterze krajowym i wojewódzkim, ale także tych zlokalizowanych
w mniejszych miastach. Remontowane obiekty mają często
znaczący wpływ na funkcjonowanie ruchu drogowego i przemieszczenia
pieszych lub rowerzystów. Dlatego w czasie trwania ich modernizacji
należy odpowiednio zaplanować alternatywne trasy objazdów oraz zapewnić
dogodną formę komunikacji zastępczej. W artykule omówiono
funkcjonowanie komunikacji zastępczej w czasie trwania przebudowy
mostu im. Józefa Piłsudskiego w Nowym Sączu. Z uwagi na niestandardowe
rozwiązanie, jak na teren Sądecczyzny, skupiono się głównie
na połączeniu kolejowym. Przedstawiono wyniki pomiarów zapełnienia
pojazdu w kolejnych kursach w dniu roboczym i w sobotę, a także badań
marketingowych pasażerów pociągu o tym rodzaju komunikacji
zastępczej. Zaproponowano również rozwiązanie, które mogłoby zostać
wdrożone po zakończeniu przebudowy mostu drogowego.
Road investments, especially those related to the
reconstruction of the street network, are a hindrance for both
residents and organizers of mass public transport. The problem
refers not only to national and provincial roads, but also those
located in smaller towns. Renovated objects have often a significant
impact on the functioning of traffic in the city. Therefore,
during their modernization, alternative detour routes should be
properly planned and convenient form of substitute communication
should be provided. The article analyses the functioning of
substitute communication for the duration of the reconstruction
of the Józef Piłsudski Bridge in Nowy Sącz. Due to the nonstandard
solution – as for the area of Sadecczyzna, the main focus
was on the railway communication. The results of measurements
of the vehicle’s full capacity in subsequent courses on a working
day and on Saturday, as well as marketing research of train passengers
with this type of substitute communication have been
presented.