Tytuł pozycji:
The use of self-checkouts as an organisational innovation in customer service in the FMCG sector
- Tytuł:
-
The use of self-checkouts as an organisational innovation in customer service in the FMCG sector
Wykorzystanie kas samoobsługowych jako innowacji organizacyjnych w obsłudze klienta w sektorze FMCG
- Autorzy:
-
Ciechanowski, W.
- Data publikacji:
-
2021
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Tematy:
-
innovation
FMCG sector
self-checkout
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ekonomika i Organizacja Logistyki; 2021, 6[1]; 5-13
2450-8055
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the paper is to evaluate the use of self-service checkouts understood as organisational
innovations from the perspective of the customer of a shop chain in the FMCG sector. Participatory
research was conducted in which a total of 46 observations were made in the Auchan and Biedronka
chains shops located in three Polish cities. Traditional checkouts have been found to provide the consumer
with a faster shopping experience when queuing times are not taken into account for the consumer.
A number of factors influencing the time taken by consumers to make purchases were identified.
Among those the knowledge factor was identified as a key element in bringing together the perspectives
of the buyer and the company to mutually benefit from organisational innovation.