Tytuł pozycji:
Współpraca w social mediach
Współpraca komercyjna w social mediach jest mało eksploatowanym tematem w doktrynie prawa. Powodów może być kilka, jednak jako najistotniejszy należałoby wskazać długi okres braku powszechnego dostępu do internetu, który jest kluczowy dla działalności komercyjnej w sieci na skalę uznawaną za przynoszącą dostateczne korzyści oraz tłumaczącą sens tworzenia sieci ambasadorów promujących produkty. Dopiero od niedawna przedsiębiorstwa zaczęły wykorzystywać internet jako strefę komercyjną przynoszącą dochody z kampanii reklamowych w takiej samej skali jak telewizja czy radio. Uznano, że nie ma dostatecznych różnic pomiędzy tradycyjnymi platformami prowadzenia kampanii reklamowych a tymi w internecie, by stosować nowe podejście do odbiorcy lub produktu. Jednakże dziś najbardziej skutecznym sposobem rozpowszechniania treści reklamowych w internecie są powszechnie rozpoznawalne współprace nawiązywane z influencerami, którzy promują różnorodne produkty, wykorzystując swój wizerunek i/lub działalność artystyczną bądź medialną.