Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dylematy interpretacyjne stosowania sygnałów drogowych ze szczególnym uwzględnieniem sygnalizatora S-2 w „bezpiecznym” zarządzaniu ruchem drogowym. Cz. 3/3

Tytuł:
Dylematy interpretacyjne stosowania sygnałów drogowych ze szczególnym uwzględnieniem sygnalizatora S-2 w „bezpiecznym” zarządzaniu ruchem drogowym. Cz. 3/3
Interpretative dilemmas of the use of road signals with particular emphasis on the S-2 signal in "safe" traffic management
Autorzy:
Iwanowicz, Damian
Hasiewicz, Jonatan
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Wydawnictwo Instytutu Ekspertyz Sądowych
Tematy:
sygnalizacja świetlna
zielona strzałka
sygnalizator S-2
bezpieczeństwo ruchu
traffic signals
green arrow
S-2 signal
road traffic "safe" control
Źródło:
Paragraf na Drodze; 2024, 1; 41-66
1505-3520
2956-3631
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jest to ostatnia z trzech części artykułu, poświęcona tematyce prawidłowości zarządzania ruchem na drogach z uwzględnieniem sygnalizacji świetlnej. Zawiera ona prezentację i komentarz do wyników badań stosowania sygnałów nadawanych przez sygnalizatory S-2. Ponadto scharakteryzowano w niej problem prawidłowości lokalizowania w przestrzeni wlotu (planu sytuacyjnego na drodze) sygnalizatorów nadających sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką. Skomentowano również konflikt wynikający z definicji „obszaru skrzyżowania” w kontekście sterowania ruchem drogowym oraz możliwość stosowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach, na których jeden z wlotów stanowi wlot drogi niepublicznej. Podsumowanie stanowią konkluzje autorów w kontekście wszystkich części artykułu wraz z zaleceniami dokonania zmian w ustawie Prawo o ruchu drogowym oraz wynikających z niej akt wykonawczych.

This is the last of a three-part article devoted to the correctness of signal-controlled road traffic management. This part contains a presentation and commentary on the results of research on the use of signals transmitted by S-2 traffic light devices. In addition, the problem of correct location in the approach (situational plan on the road) of the signals transmitting the green arrow signal is characterized. The conflict resulting from the definition of the “intersection area” in the context of road traffic control and the possibility of using traffic lights at intersections where one of the approaches is the inlet to a private road is also commented on. The summary is the authors' conclusions considering all the parts of the article, along with recommendations for amendments to the Act on Road Traffic and implementing executive acts resulting thereof.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies