Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie zużycia energii pojazdu elektrycznego typu gokart z zastosowaniem układu telemetrii

Tytuł:
Badanie zużycia energii pojazdu elektrycznego typu gokart z zastosowaniem układu telemetrii
Energy consumption testing of an electric vehicle of the go-kart type with the use of telemetry system
Autorzy:
Zalewski, Przemysław
Czerepicki, Andrzej
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Politechnika Warszawska, Wydział Transportu
Tematy:
osobowe pojazdy elektryczne
zużycie energii
telemetria
passenger electric vehicles
energy consumption
telemetry
Źródło:
WUT Journal of Transportation Engineering; 2019, 127; 123-132
1230-9265
2956-9257
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia wyniki analizy zużycia energii przez osobowy pojazd elektryczny typu gokart na układ napędowy, który stanowi szczotkowy silnik elektryczny prądu stałego LEMCO sterowany dedykowanym przekształtnikiem energoelektronicznym. Aktualność tematu badań związana jest z popularyzacją personalnych środków transportu, które są coraz bardziej dostępne dla zwykłego użytkownika. Przedstawiono istotne charakterystyki energetycznego układu pojazdu. Przeprowadzono eksperymentalne jazdy na wyznaczonych trasach, podczas których za pomocą autorskiego systemu telemetrii zgromadzono pomiary bieżących charakterystyk eksploatacyjnych pojazdu w ruchu. Następnie na podstawie wyników pomiarów oszacowano średnie zużycie elektrycznej energii na wybranych odcinkach trasy, a także sumaryczną dla wszystkich tras. Porównując krótkie przejazdy dla różnych tras, stwierdzono zależność zużycia energii od profilu trasy przemieszczania się pojazdu oraz stylu jazdy kierowcy. Po ukończeniu jazdy próbnej przeprowadzono rejestrację procesu uzupełnienia energii w baterii pojazdu i na tej podstawie zweryfikowano poprawność obliczeń zużycia energii. Uzyskane w trakcie eksperymentu dane będą stanowić podstawę do budowy modelu małogabarytowego pojazdu elektrycznego.

The article presents the results of the analysis of energy consumption for traction by a passenger electric go-kart vehicle. The topicality of the research problem is related to the popularization of personal means of transport, which are becoming more and more accessible to the ordinary user. Important characteristics of the energy system of the vehicle are presented. Experimental driving on designated routes was carried out, during which the original telemetry system was used to collect measurement data of selected operating characteristics of the vehicle in motion. Then, on the basis of the measurement results, the average electricity consumption on the selected sections of the route was estimated, as well as the total consumption for all routes. Comparing short trips for different routes, the dependence of energy consumption on the route profile and driving style of the driver have been confirmed. After completion of the test drive, the process of energy replenishment in the vehicle battery was recorded and on this basis the correctness of energy consumption calculations was verified. The data obtained during the experiment will form the basis for the construction of a small electric vehicle model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies