Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie MÓWika do rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej – badania własne

Tytuł:
Wykorzystanie MÓWika do rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej – badania własne
Using MÓWik to develop verbal and non-verbal communication – own research
Autorzy:
Zając, Ewelina
Data publikacji:
2024-12-04
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Logopedyczne
Tematy:
komunikacja alternatywna
AAC
MÓWik
niepełnosprawność intelektualna
alternative communication
intellectual disability
Źródło:
Logopedia; 2024, 53; 291-302
0459-6935
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest próbą syntetycznego przedstawienia badań sprawności językowych i komunikacyjnych osoby wykorzystującej program do komunikacji alternatywnej MÓWik. W artykule zaprezentowany został przypadek 13-letniego chłopca, który rozpoczął w codziennym funkcjonowaniu wykorzystywanie pomocy komunikacyjnej (AAC) w postaci MÓWika. W ramach badań własnych przeprowadzona została diagnoza zdolności komunikacyjnych i poznawczych chłopca, która została ponownie wykonana po zakończeniu semestru szkolnego, aby porównać zdolności komunikacyjne chłopca i wyciągnąć wnioski, które umiejętności najszybciej się rozwinęły.

The article is an attempt to synthetically present research on the language and communication skills of a person using the MÓWik alternative communication program. The article presents the case of a 13-year-old boy who started using a communication aid (AAC) in the form of MÓWik in his everyday life. As part of our own research, a diagnosis of the boy’s communication and cognitive abilities was carried out, which was carried out again after the end of the school semester in order to compare the boy’s communication abilities and draw conclusions about which skills developed the fastest.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies