Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ustrój miast stołecznych państw Europy Wschodniej (Białoruś, Ukraina, Mołdawia)

Tytuł:
Ustrój miast stołecznych państw Europy Wschodniej (Białoruś, Ukraina, Mołdawia)
The Legal Status of the Capital Cities of Eastern European Countries (Belarus, Ukraine and Moldova)
Autorzy:
Czachor, Rafał
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Tematy:
samorząd lokalny
decentralizacja
Białoruś
Ukraina
Mołdawia
local government
decentralisation
Belarus
Ukraine
Moldova
Źródło:
Rocznik Administracji Publicznej; 2019, 5; 60-74
2449-7797
2449-7800
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podjęto zagadnienie ustroju prawnego stolic państw Europy Wschodniej – Mińska, Kijowa i Kiszyniowa. W kolejnych częściach artykułu omówiono podstawy systemu samorządu lokalnego Białorusi, Ukrainy i Mołdawii, najważniejsze akty prawne dotyczące ich stolic oraz zaprezentowano główne wnioski. Wskazano na istotne różnice w ustroju poszczególnych miast oraz słabości. W przypadku Mińska jest to potrzeba wprowadzenia nowego systemu samorządowego w skali kraju, zaś w przypadku Kijowa i Kiszyniowa – optymalizacja i wzmocnienie samorządu miejskiego.

The paper tackles the issue of the legal status of Minsk, Kyiv and Chisinau, i.e. the capital cities of some Eastern European countries. The consecutive chapters of this article present the general characteristics of local government in Belarus, Ukraine and Moldova, key legal acts regarding capitals and final conclusions. The paper acknowledges significant differences in the legal position between these cities and some main weaknesses. In the case of Minsk, it is a strong need for the country’s new local government model while in the case of Kyiv and Chisinau it is the need to optimise and strengthen the city’s local government. 

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies