Tytuł pozycji:
Preferencje konsumentów według płci w zakresie konsumpcji warzyw liściowych
- Tytuł:
-
Preferencje konsumentów według płci w zakresie konsumpcji warzyw liściowych
Consumers preferences for leaf vegetables according to gender
- Autorzy:
-
Zmarlicki, K.
Brzozowski, P.
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2017, 19, 3
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania jest określenie preferencji konsumentów dla warzyw liściowych ze szczególnym
uwzględnieniem gotowych konfekcjonowanych mieszanek sałat. W Polsce od początku wieku
obniża się spożycie warzyw. Jest ono zauważalne szczególnie w przypadku warzyw gatunków korzeniowych,
takich jak: marchew, cebula i buraki. Wyjątkiem są tzw. warzywa sałatowe, których spożycie
w Polsce wzrasta. Przedstawiono wyniki badań ankietowych, które miały wskazać na podstawie opinii
konsumentów, jakie warzywa liściowe są najchętniej nabywane oraz co wpływa na podjęcie decyzji zakupu.
Przeprowadzono 285 badań ankietowych dotyczących preferencji konsumentów dla warzyw liściowych
w Skierniewicach w kwietniu i maju 2017 roku. Warzywa liściowe w postaci głównie sałaty i gotowych
mieszanek spożywało regularnie ponad 70% ankietowanych. Najczęściej kupowanym warzywem liściowym
wśród badanej populacji była sałata krucha.
The study on consumer preferences on leafy vegetables was conducted on 285 persons in Skierniewice
Poland. Leafy vegetables, mainly lettuce and ready-to-eat bagged salads regularly consume more than
70% of the respondents, i.e. eat at least twice a week. The most commonly purchased leaf vegetable among
the studied population was Iceberg lettuce, which was consumed by 49% of women and 58% of men. Most
respondents stated that they did not buy bagged salads. It seems that the reason for the limited purchases
is the too high price of bagged salads in relation to the price of lettuce sold by piece. In addition to this a
significant proportion of consumers are concerned about freshness of bagged salads, as the most important
driver when deciding to buy a bagged salads was their fresh appearance. Due to rising consumption and
increased imports, the growth of leafy vegetables has good prospects of development. It seems that with
the increase of the population incomes the consumption of bagged salads will grow as it did in Western
Europe and North America.