Tytuł pozycji:
Zachowania konsumenckie na rynku wyrobów mleczarskich
- Tytuł:
-
Zachowania konsumenckie na rynku wyrobów mleczarskich
Consumer behaviour on the dairy products market
- Autorzy:
-
Grebowiec, M.
Korytkowska, A.
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2017, 19, 4
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania jest próba identyfikacji czynników wpływających na zachowania konsumenckie
na rynku wyrobów mleczarskich. Na podstawie dostępnych danych i opracowań statystycznych
przedstawiono główne kierunki zmian w produkcji i spożyciu produktów mleczarskich w Polsce. Przedstawiono
wyniki badań ankietowych, dotyczące zachowań nabywczych na rynku wyrobów mleczarskich
w grupie liczącej 200 celowo dobranych osób oraz zaprezentowano wyniki tego badania. Mleko oraz
przetwory mleczne były powszechnie spożywane przez respondentów, a decyzje o ich zakupie były
podejmowane zazwyczaj w sposób rutynowy. Na ich konsumpcję, zdaniem ankietowanych, wpływały
m.in. możliwość bezpośredniego spożycia oraz przyzwyczajenie. Głównymi determinantami zakupu tych
produktów okazały się wrażenia sensoryczne oraz termin przydatności do spożycia, a barierą wysoka cena.
The aim of the study was to analyze consumer behaviour on the dairy products market. Basing on
available literature issues related to consumers, conditions of purchase of food products and milk and
milk products market in Poland were presented. In the practical part of the thesis was carried out a survey
regarding consumer behaviuor on the dairy products market in group of 200 random persons and results
of the study were presented. Milk and milk products are commonly consumed by respondents and decisions
about their purchase are usually made in a routine manner. Their consumption by the respondents is
affected by the possibility of direct consumption and habit. The main determinants of the purchase these
products have been the sensory impressions and expiry date and the high price was barrier.