Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Effect of Diesel Fuel Temperature, Speed and Load on Some Performance Parameters of Tractor Engine

Tytuł:
The Effect of Diesel Fuel Temperature, Speed and Load on Some Performance Parameters of Tractor Engine
Autorzy:
Kadhim, Naseer Salman
Idhas, Salim M.
Współwytwórcy:
Ministry of Agriculture, Baghdad, IRAQ
University of Baghdad, College of Agriculture, Department of agricultural machines and equipment, Baghdad, IRAQ
Data publikacji:
2017-11
Wydawca:
Dept. of Mach. Exploit. and Management of Prod. Processes, ULS in Lublin, Poland
Słowa kluczowe:
fuel consumption FC
exhaust gas temperature EGT
noise intensity dB
diesel fuel
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9788393743322
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/14822  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
An experiment was conducted to study the effect of inlet fuel temperature on the performance of diesel engine for tractor (Anter-71). The experiment was carried out during June, 2014 in College of Agriculture, University of Baghdad. Three levels of diesel fuel temperature 40, 45, and 50˚C, and two levels of load (without load and with load), with variant engine speeds (1000, 1500, 2000 rpm) were used as factors. Engine performance that was studied included fuel consumption FC, exhaust gas temperature EGT and noise intensity were measured at different fuel temperatures and loads. Treatment data were analyzed by using (SAS 2000) statistical program, factorial design under Complete Randomized Design (CRD), with three replications and Least Significant Differences LSD; 5% were used. Results obtained showed that changing fuel temperature from 50˚C to 45 ˚C and 40 ˚C led to a significant reduction in fuel consumption, exhaust gas temperature and noise intensity. A comparison between working tractor engine with load and without load showed that loading tractor engine led to significant increase on FC, EGT, and noise intensity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies