Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Roberta Prusa symboliczno – interakcjonistyczna etnografia rynku a budowanie uogólnień. Negocjowalność i konstruowanie symboli w działaniu ekonomicznym

Tytuł:
Roberta Prusa symboliczno – interakcjonistyczna etnografia rynku a budowanie uogólnień. Negocjowalność i konstruowanie symboli w działaniu ekonomicznym
Autorzy:
Konecki, Krzysztof Tomasz
Współwytwórcy:
Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Wydawnictwo KUL
Słowa kluczowe:
rynek
kultura
Robert Prus
symboliczny interakcjonizm
metody jakościowe
socjologia rynku
socjologia jakościowa
socjologia ekonomiczna
ISBN, ISSN:
9788373636934
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/7552  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Krzysztof Konecki

W artykule opiszemy socjologiczną etnografię Roberta Prusa, kanadyjskiego symbolicznego interakcjonisty. Robert Prus podąża tropem interakcjonistycznego zaangażowania w prace terenową by osiągnąć to co Herbert Blumer nazywał „bliskim i bezpośrednim zaznajomieniem się” z badanymi ludźmi i sytuacjami (intimate familiarity) w samym ich zaangażowaniu w życie grupowe (Blumer, 1969: 182). Czego zatem szuka R. Prus w terenie, przeprowadzając intensywne etnografie? Wydaje się, że poszukuje on uogólnień dla badanych procesów oraz buduje pewne konstrukty teoretyczne (Kleiknecht, 2007: 249-250, 255). Jest to pewna alternatywa dla strategii badań jakościowych zwanej metodologią teorii ugruntowanej, która to metodologia poszukuje uogólnień na podstawie badań jakościowych, jednak nie zawsze etnograficznych, tzn. takich, które biorą przede wszystkim pod uwagę relacje aktora z innymi członkami danej społeczności i jego oraz ich punkt widzenia na swe życie i życie społeczne. Opis etnograficzny dokonany za pomocą obserwacji, obserwacji uczestniczącej, wywiadów, plus porównanie z innymi istniejącymi badaniami o charakterze etnograficznym mogą być, wg R. Prusa, wystarczające dla zbudowania modelu procesu i jego wielorakich i możliwych uwarunkowań i przebiegów działań (contingencies), np. procesów sprzedaży czy zakupu. Robert Prus buduje zatem interakcjonistyczną koncepcję działań ekonomicznych (por. Konecki, 2006) i koncepcje rynku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies