Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nurt empathy games w niezależnych grach wideo

Tytuł:
Nurt empathy games w niezależnych grach wideo
Autorzy:
Bakun, Martyna
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wydawnictwo Libron
Słowa kluczowe:
empatia w grach wideo
niezależne gry wideo
badania gier
emphaty games
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788365148407
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/11056  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Filip Lohner

Twórcy niezależnych gier wideo coraz częściej decydują się na odrzucenie eskapistycznej formy, służącej wyłącznie rozrywce. Rozwijający się nurt empathy games łączy produkcje skupiające się na tematyce zazwyczaj niekojarzonej z grami wideo – poważnej, dotyczącej realnych problemów lub stanowiącej społeczny komentarz, często zapis osobistych doświadczeń autorów. Autorka stawia w swojej pracy kilka pytań: czy gry wideo mogą być narzędziami budowania empatii? Ku jakiemu rodzajowi empatii są one skierowane (emocjonalnej czy poznawczej)? Za pomocą jakich środków budowane jest współodczuwanie? Nurt empathy games wpisuje się w zjawiska powiązane z humanistyką cyfrową, takie jak cyfrowe opowieści (digital storytelling), intertekstualność, kulturę uczestnictwa, co sprawia, że stanowi interesujący temat badań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies