Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

“I am thou… Thou art I…”—How Persona 4’s Young Adult Fiction Communicates Japanese Values

Tytuł:
“I am thou… Thou art I…”—How Persona 4’s Young Adult Fiction Communicates Japanese Values
Autorzy:
Dwulecki, Sven
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Ośrodek Badawczy Facta Ficta
Słowa kluczowe:
fantasy
Persona 4
science fiction
fantastyka młodzieżowa
Japanese role-playing games
literatura
video games
game studies
young adult video games
procedural rhetorics
literatura młodzieżowa
opowiadania fantasy
postmodernizm
jRPG
Japan
young adult fantasy
opowiadania SF
ludology
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
23002514
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/12500  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Life is Strange, INSIDE, Oxenfree—all these video games represent a seemingly entirely new genre. Young Adult videogames diverge from the male, gloomy grown-up stereotypes and replace them with adolescent protagonists in their coming of age stories. Their commercial success seem to validate their endeavors. However, YA narratives are hidden in plain sights for many years within JRPGs. Shin Megami Tensei – Persona 4 (short Persona 4 or P4) is a cultural ambassador. This paper examines how the game’s procedural rhetoric in combination with its Young Adult story advocate in favor of specific Japanese values. The time structure of P4 reinforces a longterm orientation and requires strategic planning as well as tactical flexibility. So-called “Social Links” represents Japan unique take on collectivism. Each link encapsulates a small YA narrative and offers different benefits to social-active protagonist. Finally, grinding mechanics reflect the notion of repetition-based learning. Japanese schools teach through engaging with developing several solutions to a singular problem. The same holds true for the grinding process. All these elements combined create a game rhetoric promoting these aspects of Japanese culture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies