Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Consumer response to promotional pricing of urban tourism product: the case of Poznan (Poland)

Tytuł:
Consumer response to promotional pricing of urban tourism product: the case of Poznan (Poland)
Autorzy:
Zmyślony, Piotr
Data publikacji:
2012
Wydawca:
National Academy of Management, Kyiv
Słowa kluczowe:
Poland
promotional pricing
consumer behaviour
place marketing
cities
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
19936788
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/2035  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper refers to consumer involvement in unusual promotional activities, which are simul taneous 50% price cuts of basic tourism services in the city. The aim of the paper is to estimate how long promotional pricing in the form of a marketing event organized once a year can produce pos itive consumer response and therefore can be considered as an effective marketing tool. A survey among consumers and organisations involved in the event has been carried out since the very first edition and has been repeated using the same methodology. The findings show that consumers reac tions to promotional pricing and thus the effectiveness of this marketing tool decreases after the third event edition. Moreover, despite the growing number of the services sold up to the third edi tion the share of visitors in consumer structure fluctuates with a decreasing tendency.

Piotr Zmyślony

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies