Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Tytuł:
Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Interdisciplinary contexts of early intervention, early support of child development
Autorzy:
Głodkowska, Joanna
Walczak, Grażyna
Piotrowicz, Radosław
Konieczna, Iwona
Współwytwórcy:
Głodkowska, Joanna
Walczak, Grażyna
Piotrowicz, Radosław
Konieczna, Iwona
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788364953996
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/20403  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Publikacja jest kontynuacją naukowych analiz i refleksji w kręgu OSOBA, które w Akademii realizujemy od 2003 r., podążając za myślą Marii Grzegorzewskiej, twórczyni polskiej pedagogiki specjalnej, w rozważaniu punktu archimedesowego – fenomenu, dzięki któremu człowiek może realizować się jako OSOBA. Ze względu na podjętą tematykę monografii, główne kategorie fenomenu rozpoznajemy m.in. w następujących znaczeniach: Osobowość – poznawanie i zrozumienie dziecka jako wartości, Samorealizacja – zadbanie o sukces rozwojowy, Odpowiedzialność – stwarzanie korzystnego środowiska rozwojowego, Bezpieczeństwo – troska o szczęśliwe dzieciństwo, Autonomia – budowanie systemu pomocowego na miarę potrzeb i możliwości. Wskazane kategorie konstruktu ukierunkowują podejmowanie zagadnień, w których dziecko znajduje się w ludzkim centrum aksjologicznym oddziaływań diagnostycznych, rehabilitacyjnych, terapeutycznych, edukacyjnych. Ze względu na złożoność i różnorodność potrzeb dziecka i rodziny zarówno wczesna interwencja, jak i wczesne wspomaganie rozwoju wymagają udziału specjalistów z różnych dziedzin i kompleksowych, spójnych rozwiązań. Struktura monografii odzwierciedla zamysł interdyscyplinarnego, wielowymiarowego ujęcia zagadnienia. Rozważane jest ono w kilku blokach tematycznych, w tym: (1) medycznych uwarunkowań, (2) społecznych, prawnych i ekonomicznych kontekstów, (3) udziału rodziny, (4) diagnozy potrzeb i możliwości dziecka i rodziny, (5) metod wspomagania rozwoju, (6) kształcenia profesjonalistów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies