Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Five Theses on (Dis)Comfort in the Educational Cultures of Digitality

Tytuł:
Five Theses on (Dis)Comfort in the Educational Cultures of Digitality
Tezy o (dys)komforcie w edukacyjnych kulturach cyfryzacji
Autorzy:
Hug, Theo
Data publikacji:
2021-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Słowa kluczowe:
technological solutionism
educational culture
digitalization
robotics
rheto-ric of digitalization
machine learning
rhetoric of digitalization
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
25436155
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/21528  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In many current discussions, digitalization functions as a dazzling leitmotif not only for technological, social and cultural transformation processes in general, but also for current social reproduction problems and upheavals in the field of educa-tion in particular. On the one hand, there is a widespread uneasiness in educational cultures of digitality; on the other hand, the promises of the future in learning technology are also promoting tendencies of ease for some groups. Based on a broader perspective that goes beyond a Freudian understanding of discomfort in culture, this article puts forward five trenchant theses for discussion, all of which mark fault lines of (dis)comfort in the educational cultures of digitality.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies