Tytuł pozycji:
Inteligentne technologie MarTech jako wsparcie działów marketingu w branży e-commerce a doświadczenia konsumenckie
Współczesny marketing zmienia się dynamicznie - zwłaszcza pod wpływem nowych technologii i związanych z nimi trendów. Jednym z obszarów, który rozwija się błyskawicznie jest automatyzacja, która znajduje szczególne zastosowanie w działaniach reklamowych w branży e-commerce odciążając marketerów w wykonywaniu zadań powtarzalnych, imitując ich kompetencje zawodowe i pozwalając działać na niespotykaną skalę. Nie pozostaje to bez znaczenia dla klientów sklepów internetowych, którzy spotykają się ze spersonalizowanym przekazem treści i ofert na odwiedzanych przez nich stronach, a także poza nimi. Celem artykułu jest omówienie rodzajów technologii MarTech opartych na sztucznej inteligencji, które realnie wpływają na podniesienie jakości pracy działów marketingu w branży e-commerce i przypisanie im konkretnego zastosowania w oddziaływaniu na doświadczenia klientów. Jako metody badawczą przyjęto metodę analizy i konstrukcji logicznej oraz metodę obserwacji uczestniczącej.