Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How am I supposed to know that? - problems of parents of children with disabilities in obtaining comprehensible information

Tytuł:
How am I supposed to know that? - problems of parents of children with disabilities in obtaining comprehensible information
Skąd mam to wiedzieć? Problemy rodziców dzieci z niepełnosprawnościami z uzyskaniem zrozumiałej dla nich informacji
Autorzy:
Całek, Grzegorz
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Słowa kluczowe:
informacja
niepełnosprawność
information
parents of children with disabilities
zasiłek pielęgnacyjny
zespół Aspergera
attendance allowance
rodzice dzieci z niepełnosprawnościami
disability
Asperger’s syndrome
internet
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788366740181
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/22491  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia refleksje na temat problemów rodziców dzieci z niepełnosprawnościami z uzyskaniem zrozumiałych dla nich informacji dotyczących: niepełnosprawności, terapii najlepszych dla danego rodzaju niepełnosprawności, orzeczeń, które można uzyskać w związku z niepełnosprawnością, a także wynikających z nich udogodnień dla dziecka w szkole oraz innych uprawnień. W tekście zostały zaprezentowane wyniki wywiadów prowadzonych z rodzicami dzieci z zespołem Aspergera, które pozwoliły odpowiedzieć na pytanie: dlaczego dla rodziców brak dostępu do informacji jest tak istotnym problemem, a także: jak to jest możliwe, że rodzicom brakuje tych informacji w XXI wieku – w świecie nieograniczonego dostępu do internetu.

The article addresses the problems of parents of children with disabilities in obtaining comprehensible information on: disabilities, optimal methods of treatment for a given type of disability, medical certificates of disabilities that can be issued in a given case, as well as the resulting benefits and rights for disabled children at school. The paper presents the results of interviews with parents of children with Asperger's Syndrome, which helped to explain why the lack of access to information is such a significant problem for parents, as well as how it is possible that this problem is still prevalent in the 21st century - in the world of unlimited internet access.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies