Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social-emotional Difficulties in Preschool Children Caused by the COVID-19 Pandemic

Tytuł:
Social-emotional Difficulties in Preschool Children Caused by the COVID-19 Pandemic
Trudności społeczno-emocjonalne dzieci w wieku przedszkolnym, wywołane pandemią COVID-19
Autorzy:
Januszewska, Olimpia
Kierzkowska, Iryna
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna
Słowa kluczowe:
social difficulties
trudności emocjonalne
edukacja zdalna w pandemii
emotional difficulties
dziecko w wieku przedszkolnym
remote education in a pandemic
preschool education
COVID-19
trudności społeczne
wychowanie przedszkolne
preschool child
Język:
polski
ISBN, ISSN:
25441426
17318440
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/22637  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono analizę teoretyczno-empiryczną problematyki występowania u dzieci w wieku przedszkolnym trudności społecznoemocjonalnych, które zostały wywołane lub pogłębione wskutek pandemii COVID-19. W aspekcie teoretycznym, w ujęciu psychologicznym i pedagogicznym, zwrócono uwagę na problemy powstałe wskutek pandemii, omówiono specyfikę realizacji procesu edukacyjnego w formie edukacji zdalnej oraz konsekwencje tego typu edukacji w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Analiza empiryczna skupia się wokół trudności społecznych i emocjonalnych, które zaobserwowano u dzieci w wieku przedszkolnym po powrocie do edukacji w trybie stacjonarnym.

The article presents a theoretical and empirical analysis of the problem of the occurrence of difficulties socio-emotional preschool children who have been induced or exacerbated by the COVID-19 pandemic. In the theoretical aspect, from a psychological and pedagogical perspective, attention was paid to the problems that arose as a result of the pandemic, the specifics of the implementation of the educational process in the form of remote education were discussed and the consequences of this type of education in the development of preschool children. Empirical analysis focuses on social and emotional difficulties, which was observed in preschool children after returning to in-person education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies