Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pójdźcie i żyjcie dla naszych dzieci”. O długiej drodze uznania rangi przedszkoli w Niemczech

Tytuł:
Pójdźcie i żyjcie dla naszych dzieci”. O długiej drodze uznania rangi przedszkoli w Niemczech
“Come and live for our children”. On a long path of recognition of the importance of preschool education in Germany
Autorzy:
Nowosad, Inetta
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe EDUsfera
Słowa kluczowe:
Germany
przedszkola
wczesna opieka i edukacja
preschools
educational policies
polityka edukacyjna
Niemcy
early care and education
Język:
polski
ISBN, ISSN:
20829019
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/23035  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wprowadzenie. Artykuł zwraca uwagę na zmianę podejścia w Niemczech nie tylko do organizacji i funkcjonowania placówek przedszkolnych, lecz także do polityki państwa wyraźnie eksponującej rangę okresu wczesnego dzieciństwa. Cel. Analiza uwarunkowań, które przyczyniły się do nadania przedszkolom istotnego znaczenia w rozwoju nie tylko dziecka, lecz także społeczeństwa oraz do zmiany polityki państwa. Materiały i metody. Artykuł ma charakter przeglądowy; opracowany został na podstawie analizy źródeł pierwotnych i wtórnych. Wnioski. Przedszkola jako placówki wczesnej opieki i edukacji zostały wydobyte z cienia, a ich znaczenie zauważone przez polityków. Uznano je za tak samo ważny, jak szkoły, obszar opłacalnych inwestycji politycznych. Zaistniałą w Niemczech zmianę podejścia ukazano na tle szerokiego kontekstu uwarunkowań.

Introduction. The article draws attention to changes in Germany’s approach not only to the organisation and operation of preschool institutions but more broadly to its state policies, which now clearly emphasise the importance of early childhood. Aim. To analyse the conditions which have stimulated the change in state policies and upgraded the importance of early childhood, not only in the development of children but also in society. Materials and methods. The article is a review based on the analysis of primary and secondary sources. Results. Preschools as institutions of early care and education have been brought out of the shadows, and their importance has been recognised by political authorities. Now, they are considered as important as schools for profitable political investment. The change of approach is shown in a broad context of determinants.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies