Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ewangelizacja w mediach. Rola i znaczenie formatowania przekazów na przykładzie wybranych stacji radiowych

Tytuł:
Ewangelizacja w mediach. Rola i znaczenie formatowania przekazów na przykładzie wybranych stacji radiowych
Autorzy:
Cymanow-Sosin, Klaudia
Ciechanowski, Marcin
Data publikacji:
2024-04-12
Wydawca:
Tyniec Wydawnictwo Benedyktynów
Słowa kluczowe:
edukacja
radio
komunikacja społeczna
ewangelizacja
media
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788382052978
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/24264  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Książka ta, to próba spojrzenia na zmiany i trendy, z jakimi mamy do czynienia w trzeciej dekadzie XXI wieku. Jest także kompendium wiedzy na temat ewangelizacji w mediach elektronicznych. Naukowe spojrzenie na funkcjonowanie mediów i wypełnianie funkcji ewangelizacyjnej, a także analizy w zakresie medialnej praxis, potwierdziły, że niektóre aspekty wcześniej umieszczane w obrębie preewangelizacji, należą do ewangelizacji rozumianej jako „komunikowanie prawdy przez miłość”. Dzieje się tak wobec faktu, iż media stają się niekiedy jedynym sposobem docierania do niektórych środowisk, np. w sytuacjach kryzysowych. Wymiernym owocem badań było także przedstawienie rekomendacji dla twórców programów o tematyce ewangelizacyjnej w rozgłośniach katolickich. Dotyczyło to, po pierwsze, możliwości wykorzystania audialnych i wizualnych metod oraz narzędzi w przekazie treści ewangelicznych; po drugie – korelacji pomiędzy tradycyjnym formatem radiowym i potencjałem nowych mediów, uwzględniających polisensoryczne oddziaływanie na użytkownika; po trzecie – funkcjonowania mediów w obliczu wyzwań współczesnego świata i zmieniającej się rzeczywistości społecznej. Książka, która mieści się w dyscyplinie nauk o komunikacji społecznej i mediach, związana jest z istotną kwestią ewangelizacji w środkach społecznego przekazu. Ten aspekt, choć stanowi kontekst badań w odniesieniu do wskazanego obszaru nauk, jest w niektórych fragmentach pracy mocno eksponowany. Ewangelizacja, w tym także głoszenie za pośrednictwem środków społecznego przekazu, jest potraktowane jako zadanie fundamentalne. Studium analityczno-badawcze, dotyczące formatowania i recepcji przekazów medialnych, zmierzało do wyjaśnienia teleologii wykorzystania określonych przekazów i nośników w celu komunikowania wybranych znaczeń i wartości. Sam tytuł wskazuje, że już w początkowych założeniach za nadrzędną funkcję tego typu mediów uznana została ewangelizacja, a kolejne analizy oraz ich interpretacja zmierzały do potwierdzenia tej hipotezy. Ewangelizacja w środkach społecznego to nie tylko głoszenie Słowa Bożego z wykorzystanie medium, ale podlega jej również sam „świat mediów”, czyli proces ten dotyczy także ludzi mediów i pracowników medialnego otoczenia tego środka przekazu. Wiąże się to z tak wrażliwymi kwestiami, jak formacja do głoszenia, wychowanie do odbioru mediów oraz zagadnienia edukacji medialnej w ogóle.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies