Tytuł pozycji:
Implementation of Erasmus+ mobility in the Department of Physical Education at the Police Academy in Szczytno
W artykule przedstawiono sposób realizacji mobilności programu Erasmus+ funkcjonariuszy Zakładu Wychowania Fizycznego Akademii Policji w Szczytnie w latach 2014–2023. Kadra dydaktyczna uczelni zrealizowała łącznie 251 mobilności w celu prowadzenia zajęć oraz uczestniczenia w kursach lub szkoleniach, z czego 28 mobilności zrealizowali nauczyciele akademiccy ZWF APwSz, co stanowiło 11,1% wszystkich mobilności. Analizie poddano 17 sprawozdań z realizacji 28 przedsięwzięć międzynarodowych (mobilności). Jednym z największych efektów mobilności w celu prowadzenia zajęć była zmiana programu nauczania wprowadzona przez Akademię MSW Republiki Bułgarii w Sofii po zajęciach przeprowadzonych przez wykładowców ZWF APwSz. W trakcie trzech mobilności w celu szkolenia nauczyciele ZWF wybrali kurs języka angielskiego, co przełożyło się na podniesienie kwalifikacji językowych, pozwalających na prowadzenie zajęć ze studentami przyjeżdżającymi z uczelni zagranicznych. Realizacja programu Erasmus+ znacząco przyczyniła się do wypełnienia polityki jakości APwSz.
This article presents the way in which the mobility of the Erasmus+ programme is implemented of police officers of the Physical Education Department of the Police Academy in Szczytno in the years 2014-2023. The University’s teaching staff carried out a total of 251 mobilities for the purpose of teaching and participating in courses, of which 28 mobilities were realized by the academic staff of the Department of Physical Education, which accounts for 11.1% of all mobilities. 17 reports on the performance of 28 international projects (mobility) were analyzed. One of the most significant impacts of mobility for the purpose of teaching was the change of curriculum introduced by the Academy of the Ministry of Interior in Sofia after classes conducted by lecturers of the Department of Physical Education. When implementing 3 mobilities with the aim of participating in a course or training, DPE teachers selected an English language course, which resulted in the improvement of language skills, allowing them to teach students coming from foreign universities. The realization of the Erasmus+ program has crucially contributed to the fulfillment of the quality policy of the Police Academy in Szczytno.