Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Frankfurt School’s Critical Theory as the Critique of Popular Culture

Tytuł:
The Frankfurt School’s Critical Theory as the Critique of Popular Culture
Teoria krytyczna szkoły frankfurckiej jako krytyka kultury masowej
Autorzy:
Hylewski, Marcin
Burdzik, Tomasz
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Instytut Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego
Słowa kluczowe:
culture industry
kultura popularna
teoria krytyczna
Frankfurt School
szkoła frankfurcka
przemysł kulturowy
popular culture
critical theory
Język:
polski
ISBN, ISSN:
18987265
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
http://www.khg.uni.wroc.pl/files/8_KHG_15_hylewski_t.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/4477  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie krytyki kultury masowej w ujęciu szkoły frankfurckiej. Autorzy dowodzą, iż teoria krytyczna stanowi specyficzną interpretację filozofii marksistowskiej, definiującą na nowo niektóre społeczne oraz polityczne elementy takie jak: produkcja, dystrybucja, fetyszyzacja, konsumpcja oraz wskazuje miejsce i rolę przemysłu kulturowego w powiązaniu z kulturą globalną. W zakończeniu podkreśla się, że koncepcje szkoły frankfurckiej są stale obecne w naukach społecznych oraz uwzględniane przez badaczy.

The aim of this paper is to present the Frankfurt School’s critique of popular culture. The authors particularly seek to demonstrate that critical theory provides a specific interpretation of Marxist philosophy, reinterprets some of its central economic and political notions such as production, distribution, fetishization, consumption and also attempts to illuminate the place and the role of cultural industry within global culture. As a conclusion it is argued that the Frankfurt School’s approach, while it is still useful to social science programs, tends to be overlooked by social theorists.

Tomasz Burdzik

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies